Turizam vina - Vinske ceste Istre
Vinske ceste Istre danas možemo smatrati kao jedan prepoznatljiv i uobličen turistički proizvod koji se iz godine u godinu upotpunjuje i usavršava.
Očito je da se radi o jednom sveobuhvatnom procesu (tradicijske, kulturološke, gospodarske i turističke naravi) u dinamičnom usponu koji ima dovoljno prostora za kvalitativnu i kvantitativnu nadgradnju, 'to nam uostalom potvrđuje sedam vinskih cesta (Buje/Brtonigla/Umag/Novigrad, Poreč, Vrsar/Funtana, Rovinj, Vodnja/Pula, Labin/Rabac i Središnja Istre) sa 110 vinskih itinerara.
Kada govorimo o vinskoj cesti onda prvenstveno podrazumijevamo jedno zaokruženo vinsko područje koje u sklopu vinske ceste ima vinske itinerere odnosno punktove. Osnovni zadatak svakog vinskog itinerera jest promocija vina i njegova turistička prezentacija koja se sastoji u revalorizaciji, razvoju i njezi vinogradarstva i vinarstva u Istri. Cijeli projekt sastoji se u izboru ponajboljih vinara diljem Istre. Osnovni kriterij pri izboru najboljih vinara temelji se na izrađenom Pravilniku o vinskim cestama Istre. Za pristupanje samom projektu potrebno je zadovoljiti slijedeće kriterije:
Vinski podrum - prema uputama iz Pravilnika o vinskim cestama Istre
Vino - cjelovita organoleptička analiza
Vinar - upisnik u registar proizvođača vina
Koje su nam osnovne smjernice odnosno ciljevi?
- proizvodnja kvalitetnog vina (komercijalni proboj i njegovo pozicioniranje na tržištu, kontinuirani rast izražen kvalitativno i kvantitativno, što bolji image među opinion leadersima)
- proizvodnja vina s razlikovnim i prepoznatljivim osobinama (teritorij proizvodnje, proizvodni sustav- sortiment, pedološke osobine zemljišta, čuvanje odnosno starenje vina, prigodna ambalaža, organoleptička svojstva i plasman)
- proizvodnja poznatih (prepoznatljivih) vina (konzistentnost proizvodnje i butiljiranja, primjerena tržišna pozicija u kvalitativnom i kvantitativnom smislu i u regijama nematičnog teritorija, uvaženost medijska i tiskovna, cijenjenost među opinion leadersima - stručnjaci, preprodavači-uvoznici, ugostitelji)
- očuvanost i sljubljenost krajolika s vinogradarstvom (autohtona gastronomija, kulturološka i prirodna privlačnost teritorija)
- uravnotežiti "value for money" (botelja vina trebala bi koštati primjereno kvaliteti koje to vino ima)
- kada zadovoljimo gore navedene pretpostavke, da značajnije animiramo domaće i inozemne putničke i turističke agencije, koje bi morale organizirano dovoditi grupe turista u posjet vinskim podrumima.
- urednost i čistoća vinskih itinerera
Što dobivamo razvojem vinskih cesta?
- razvojem vinskog turizma ostvarujemo osnovne pretpostavke prispajanja središnjeg dijela Istre s njenim priobaljem
- time uvelike preusmjeravamo turističke tokove u unutrašnjost te istodobno rasterećujemo priobalje velikim brojem posjetitelja
- obogaćujemo turistički proizvod
- ostvaruju se preduvjeti da sezona dobije jasne obrise u predsezoni i posezoni
- pridonosi potpunijoj angažiranosti čovjeka s ruralnim prostorom uz očuvanje i obnovu izvornog ambijenta, tradicijskih nasljeđa u skaldu s održivim razvojem turizma
- ujedinjuje prirodne, kulturološke, sociološke, demografske i proizvodne osobine pojedinog kraja u skladnu cjelinu
- omogućuje proizvodnu diverzifikaciju, ekonomski razvoj, stvara nove vrijednosti, nova zapošljavanja
- omogućuje svakom vinaru prodaju vina i svojih proizvoda; financijsko blagostanje i zaradu nakon dugogodišnjeg marljivog rada
- omogućuje vrlo brzo stvaranje vjernog i stalnog gosta na osnovi tek nekoliko degustacija; svi znamo da mnogi krenu na degustacije bez određenog predznanja i zato jer im je to bilo u aranžmanu
- uvelike podiže turistički image pojedine regije, itd.
- revitalizacija sela i povratak kvalitetnijeg života u ruralni prostor
ZA INFORMACIJE:
Turistička zajednica Istarske županije
Tel: 052/452-797
Fax: 052/452-796
e-mail: info@istra.hr
Kontakt i prodajni centar IRTE
Informacije i rezervacije
Tel: 052/880-088
Fax: 052/858-400
e-mail: info@istra.com