Održan online panel o digitalizaciji javne uprave u Hrvatskoj

Održan online panel o digitalizaciji javne uprave u Hrvatskoj

Online panel o digitalizaciji javne uprave u Hrvatskoj održan je danas u organizaciji Hrvatske zajednice županija, Državne škole za javnu upravu, Zaklade Konrad Adenauer te uz podršku Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva. Predstavljeni su rezultati istraživanja vezanog uz stavove građana o poznavanju i korištenju e-usluga. 

Prema tom istraživanju, 79 posto ispitanika zna za postojanje e-usluga za građane i poslovne korisnike, a među top pet usluga kojih su se mogli sjetiti su e-Građani, e-Matične knjige/e-Novorođenče, e-Dnevnik za učenike i roditelje, e-Usluge MUP-a i COVID potvrda. 

Republika Hrvatska uvela je e-usluge kako bi građanima osigurala bolju dostupnost javnih usluga i međusektorski povezala tijela javne vlasti. Kao predstavnik prve razine vlasti znam koliko građanima znači kada mogu brzo i efikasno riješiti administrativne poslove, rekao je predsjednik Hrvatske zajednice županija i župan Brodsko-posavske županije Danijel Marušić. 

O ciljevima digitalizacije govorio je državi tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić, koji je istaknuo je digitalizirana javna uprava temelj za daljnji razvoj konkurentnog, inovativnog i digitalnog društva i gospodarstva. 

Na panelu su sudjelovali i isatrski župan Boris Miletić, voditelj Službe za elektroničke usluge i rješenja iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Božo Zeba, savjetnik u Udruzi gradova Dario Runtić i poslovni direktor CADCAM Grupe Drago Cmuk.

Istarska županija je i do sada prednjačila po pitanju digitalizacije pa tako od kraja 2017. godine koristi sustav e-Uprava u cjelokupnom poslovanju što podrazumijeva izradu, obradu i distribuciju sveukupne poslovne dokumentacije u digitalnom obliku uz korištenje kvalificiranog elektroničkog potpisa kao zamjene za vlastoručni potpis. 

- To nam je omogućilo da poslovne procese obavljamo brže, ekonomičnije, pouzdanije uz ukupno značajno smanjenje troškova samog poslovanja. Rezultati koje smo postigli i zadovoljstvo korisnika usluga, samom činjenicom da mogu „komunicirati“ i ostvarivati svoja prava u odnosima s tijelom javne uprave bez potrebe fizičkog pristupa, veliki su i daju nam pravo i obavezu da i ubuduće ulažemo u razvoj novih digitalnih usluga“, rekao je župan Miletić.

Savjetnik u udruzi gradova Dario Runtić istaknuo je da velik broj ljudi koristi e-usluge, a cilj je zainteresirati one građane koji ih do sada nisu koristili. Istraživanje je pokazalo da je razlog nekorištenja taj što im do sada nisu bile potrebne, ali i nedovoljna informatička pismenost ili nedostatak interneta/računala. 

Prema mišljenju građana, upravo su lakši pristup i dostupnost usluga te automatizacija i modernizacija glavne svrhe uvođenja e-usluga.